حفظ سطح انرژی‌ بعد از زایمان
26 فروردین 1396 ساعت 08:23
0 نظرات

احساس خستگی مفرط و نداشتن انرژی کافی بعد از زایمان کاملاً طبیعی است، چرا که بیشتر انرژی و وقتتان صرف نگهداری و مراقبت از نی‌نی کوچولوی تان می‌شود. این احساسات بخشی از نقش مادری است که باید به نحو احسن ایفا کنید.

فقط دانستن طبیعی بودن این مسئله به بهبود شرایط کمکی نمی‌کند اما خوشبختانه مواردی هستند که می‌توانید با انجام آنها سطح انرژی‌تان را بعد از زایمان افزایش دهید؛ و این کار درست در آغاز روز انجام می‌شود – حتی اگر 5 صبح باشد.

کارشناسان مدعی هستند که خوردن صبحانه‌ی سرشار از پروتئین مثل تخم مرغ و ماست و کربوهیدرات‌های مرکب مثل نان سبوس دار، غلات و حبوبات، بهترین راه برای آزادسازی انرژی به‌صورت آهسته و سالم در طول روز است. شاید به نظر کار بسیار دشواری برسد اما به شما این اطمینان را می‌دهیم که از قهوه و شکر بهتر است.

 

  • میان وعده‌های زیرکانه

جالب است بدانید داستان به اینجا ختم نمی‌شود که متخصصان یک بار دیگر به تازه مادران توصیه می‌کنند که برای حفظ سطح انرژی‌شان در طول روز وعده‌های کم اما در دفعات بیشتر بخورند. اگر بعد از خوردن صبحانه احساس سیری می‌کنید، مدتی بعد سعی کنید میوه خشک یا آجیل میل کنید چرا که این کار به‌آرامی انرژی‌تان را در طول روز آزاد می‌کند. اگر بیرون می‌روید سعی کنید یک کیف کوچک همراه تان ببرید تا مواد خوراکی و آنچه دوست دارید در داخل آن نگه دارید.

با این وجود مسئله فقط مواد غذایی نیست. کارهای دیگری که می‌توانید برای حفظ سطح انرژی‌تان انجام دهید شامل پیاده روی هست – حتی پنج دقیقه پیاده روی به شما کمک خواهد کرد، بنابراین با کودک و کیف تان بروید بیرون، همچنین به‌جای نوشیدن نوشابه‌های گازدار آب بنوشید و زمانی که کودکتان خواب است چرت بزنید. انجام این کارها باعث حفظ انرژی‌تان شده و شادابی را به شما هدیه می‌دهد.

 

منبع: bounty.com

 

 

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش