شما الان اینجا هستید: خانه / مجله/ تغذیه مناسب زنان پیش از بارداری و افزایش شانس باروری
h 483
i 0
S 0

تغذیه مناسب زنان پیش از بارداری و افزایش شانس باروری


تغذیه مناسب زنان پیش از بارداری و افزایش شانس باروری

کارشناس ترجمه آقای صابری / 27 اردیبهشت 1396 ساعت 12:54

مادر > پیش از بارداری > تغذیه

 تحقیقات بعمل آمده در مورد کیفیت تغذیه پیش از بارداری نشان داده اند که غذا و تغذیه سالم ارتباط مستقیم به سلامت باروری دارد. همچنان مواد غذایی وجود دارند که می توانند باروری را مختل کنند. پیروی از یک رژیم غذایی شامل میوه جات، سبزیجات، غلات، گوشت های بدون چرب و لبنیات می تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای بهبود باروری در مردان و زنان تامین کند. توصیه می شود سه تا یک سال پیش از بارداری برنامه غذایی سالمی تهیه کنید. آنچه در ادامه مطالعه می کنید معرفی مواد غذایی است که مصرف آن ها بر روند باروری تاثیر گذار می باشند.

۱- اسید فولیک

خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده توصیه می کند که زنان باید در سنین باروری روزانه ۰٫۴ میلی گرم فولات (اسید فولیک) دریافت کنند. این ویتامین B خطر ابتلای نوزاد به مشکلات نخاعی مثل مهره شکاف دار را کاهش می دهد. اگر کسی در خانواده شما تجربه ی عوارض نخاعی داشته است، ممکن است پزشک تان روزانه مصرف مقدار بیشتری از اسید فولیک را به شما توصیه کند. اسید فولیک به طور طبیعی در سبزیجات برگ دار سبز تیره، میوه های خانواده مرکبات، آجیل، حبوبات و غلات یافت می شود. این غذاها می توانند همراه با ویتامین های دوران بارداری باشند که معمولا حاوی ۰٫۸ میلی گرم اسید فولیک هستند.

۲- کلسیم

مصرف روزانه حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم (۱ گرم) کلسیم برای زنانی که تصمیم به باردار شدن دارند توصیه شده است. کلسیم در منابع طبیعی همچون ماست کم چرب، کنسرو خاویار، ساردین، برنج و پنیر یافت می شود.

۳- مکمل ها و ویتامین ها

علاوه بر رژیم غذایی سالم، بسیاری مراکز خدمات بهداشتی مصرف مکمل ها را نیز برای افزایش احتمال دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن توصیه می کنند.

۴- کافئین

تا جایی که می توانید مصرف کافئین (و شکلات) را کاهش دهید. برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز احتمال باروری را ۲۷ درصد کاهش می دهد. همچنین کافئین مانع جذب آهن و کلسیم در بدن می شود.

۵- الکل و دخانیات

از شیرین کننده های مصنوعی، الکل، دخانیات و دود سیگار دیگران دوری کنید چرا که پتانسیل بالایی در آسیب رساندن به فرزند آینده شما دارند.

منبع: americanpregnancy.org

مادر > پیش از بارداری > تغذیه
1396/02/27
کارشناس ترجمه آقای صابری
S s s s s s 0
o j k q

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
متن نظر
کد امنیتی