۸ تغییر در سبک زندگی وزن پس از زایمان تان را کاهش می دهد.
13 خرداد 1396 ساعت 18:26
0 نظرات

بعضی‌ها فکر می‌کنند چاقی بعد از زایمان یک اتفاق ناگزیر است و کسی که یک بار یا بد‌تر از آن چند بار زایمان کرده، به اصطلاح استخوان ترکانده و اندامش برای همیشه تغییر کرده است. با این تفکر همه مادران باید چاق باشند و اگر نباشند جای تعجب دارد! برای خیلی از خانم‌ها دوباره پوشیدن لباس‌هایی که قبل از بارداری اندازه‌شان بوده یک رویای دست‌نیافتنی است و فکر می‌کنند برای رسیدن به تناسب اندام راه طاقت‌ فرسایی پیش رو دارند، اما تجربه‌های علمی همه این باورهای غلط را رد می‌کند و نشان می‌دهد هر مادری اگر بخواهد و صبر و اراده لازم را داشته باشد می‌تواند یک بار دیگر به اندامی متناسب برسد.

۱- ورزش کنید.

قبول داریم به عنوان تازه مادر مشغله های تان زیاد شده است اما داشتن یک نوع ورزش در برنامه روزانه ی تان ضروری است. البته در مورد زمان شروع ورزش تان حتما با پزشک خود صحبت کنید.

برای شروع از ورزش های ساده و آسان استفاده کنید تا باعث خستگی و آسیب تان نشود. بعضی از ورزش های که می توانید شروع کنید عبارت اند از راه رفتن، آهسته دویدن، شنا، ایروبیک، یوگا و امثال اینهاست.

۲- به اندازه کافی بخوابید.

درست است به عنوان یک تازه مادر امکان ندارد بتوانید هشت ساعت کامل بخوابید اما باید سعی تان را بکنید و به هیچ وجه خودتان را از خواب محروم نکنید.

عدم خواب کافی به طور نامطلوبی متابولیسم بدن تان را تحت تأثیر قرار می دهد و فرایند کاهش وزن را کند می کند.

سعی کنید از بقیه برای انجام کارهای منزل کمک بخواهید و در زمان استراحت و خواب کودکتان شما نیز بخوابید.

۳- از کودک تان به عنوان وزنه استفاده کنید.

مسلما وقت باشگاه رفتن ندارید و برای استفاده از دمبل های سنگین نیز کمی زود است. به جای دمبل سعی کنید از کودک تان برای کاهش وزن تان استفاده کنید.

کوچولوی خود را نزدیک به قفسه سینه و محکم نگه دارید، و هر روز چند مرتبه به صورت حالت زیر بنشینید و سپس بلند شوید. قبل از انجام چنین ورزشی تایید پزشکتان را بگیرید.

روش دیگر انجام  ورزش زیر است که در این روش به پشت روی زمین دراز بکشید و نوزاد را به طرف بالا و پایین ببرید.

۴- استرس تان را کاهش دهید.

تازه مادر بودن همیشه همراه مسئولیت ها و فشارهای جدید است و این کاملا طبیعی است.

استرس به طور نامطلوبی کاهش وزن تان را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین تا می توانید استرس تان را کاهش دهید.

از همسرتان بخواهید تا از کودک تان مراقبت کند تا شما وقتی برای لذت بردن از آنچه که باعث آرامش تان می شود داشته باشید. این بهترین روش برای کاهش وزن پس از زایمان به شمار می رود.

۵- برقصید.

بله، رقص علاوه بر اینکه کمک می کند کالری بسوزانید برایتان لذت بخش نیز هست.
برای خود موسیقی بگذارید، هر چیزی که خود و کودکتان از آن لذت می برید و سپس با هم برقصید.
مهم نیست چه حرکاتی می خواهید انجام دهید، فقط حرکت کنید و لذت ببرید.

۶- هر وقت فرصت پیدا کردید قدم بزنید و راه بروید.

اگرچه ورزش باید جزء برنامه های روزانه ی تان باشد اما چیزی دیگری که باید انجام دهید پیاده روی منظم است. سعی کنید و تا جای که می توانید راه بروید، حتی اگر مجبور شوید کودک تان را نیز همراه تان ببرید. شما می توانید همراه کودک تان در پارک، یا زمانی که برای خرید در سوپرمارکت محله ی تان رفته اید راه بروید یا حتی زمانی که کودک تان در روی دستان تان خوابیده است در اطراف خانه راه بروید.

۷- به خودتان زمان بدهید.

این اضافه وزن شما در طول نه ماه به وجود آمده است بنابراین انتظار نداشته باشید که ظرف چند ماه پس از تولد نوزادتان از شر آن خلاص شوید.

اولین سال بعد از تولد کودک تان سخت ترین زمان است، و کاهش وزن تان به زمان نیاز دارد.

اگر تغییری را احساس نکردید به هیچ وجه نا امید نشوید و دست از کارهای که قرار است برای کاهش وزن تان انجام دهید نکشید. به جای آن امیدوار باشید و به خودتان بگوید که در ظرف چند ماه آینده به طور حتم وزنم کاهش خواهد یافت.

۸- با انگیزه باقی بمانید.

اگر یک لباس زیبا از زمانی که لاغر بوده اید دارید سعی کنید در جلوی کمد لباس خود نگه دارید تا بتوانید به طور منظم آن را ببنید. در صورتی که بدانید چه لباسی باید به شما اندازه شود انگیزه و تلاش تان برای رسیدن به هدف تان بیشتر می شود.

مادران عزیز کاهش وزن پس از بارداری کار راحتی نیست و احتیاج به زمان دارد اما شما می توانید با انتخاب های هوشمندانه و کمی تلاش وزن تان را کاهش دهید. همچنین صبر و پشتکار عوامل مهمی برای رسیدن به این هدف می باشد، پس صبور باشید و با پشتکار وتلاش آنچه را شروع کرده اید ادامه دهید. همچنین قبل از انجام هر کاری با پزشک تان صحبت کنید.

منبع: momjunction.com

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش