آیا مصرف مکمل امگا ۳ در زمان اقدام برای بارداری بی خطر است؟
09 تیر 1396 ساعت 02:14
0 نظرات

مصرف امگا ۳ زمانی که قصد بارداری دارید هیچ خطری ندارد. در حقیقت مصرف مکمل امگا۳ به صورت روزانه یک ایده ی عالی است، البته اگر ماهی های پرچرب مثل قزل آلا یا ساردین را یک یا دوبار در هفته مصرف نمی کنید.

انواع خاصی از ماهی ها منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ هستند که متخصصان معتقدند برای رشد چشم و مغز کودک مهمند. به ماهی های آب سرد که حاوی مقادیر بالایی از امگا۳ هستند نیز ماهی های پرچرب می گویند.

بدن شما امگا۳ را برای چندین هفته ذخیر می کند، بنابراین مصرف منظم و کافی امگا۳ سطح کافی از آن را در زمان بارداری تان تضمین می کند.

به طور کلی بدست آوردن مواد مغذی از طریق غذا بهتر است چرا که با این روش شما همزمان از مواد مغذی دیگری که در غذا موجود هست نیز استفاده می کند.

در صورتی که می خواهید به جای بدست آوردن مواد مغذی و مکمل ها ازطرق غذاها، خود مکمل امگا۳ را مصرف کنید باید بدانید طبق چند تحقیق انجام شده روی زنان بارداری که مکمل های امگا۳ مصرف می کنند، فواید اندکی برای رشد شناختی کودک با مصرف این مکمل فراهم می شود. علاوه براین اکثر مطالعات و تحقیقات دیگر در اثبات مزایای قابل توجه برای مصرف این محصولات ناکام مانده اند.

شما می توانید مکمل های امگا۳ را در شکل مایعات، ژلهای نرم و جویدنی ها پیدا کنید. بعضی از مکمل های امگا۳ برای از بین بردن مزه و بوی ماهی معطر می شوند. مکمل های امگا۳ بدون جیوه هستند. از آنجاییکه جیوه در بافت های چربی ذخیره نمی شود، پس مصرف مکمل های حاوی روغن ماهی نیز بی خطر هست.

بعضی دیگر از مکمل های امگا۳ به جای ماهی از جلبک گرفته می شود. این مکمل ها نه جیوه دارند نه مزه ماهی میدهند و حتی آنها برای سبزی خواران نیز مناسب است.

نکته: بعضی از زنان به مصرف روغن جگر ماهی کاد به عنوان منبع از امگا۳ رو می آورند. اگر شما هم جزء این دسته از زنان هستید حتما به برچسب آن دقت کنید که مبادا از دوز توصیه شده ی مصرف ویتامین A برای زنان باردار فراتر روید چرا که استفاده ی بیش از حد ویتامین A برای زنان باردار سمی و خطرناک است.

 

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش