شما الان اینجا هستید: خانه / مجله/ یک رژیم تغذیه ای خوب برای شروع بارداری
h 427
i 0
S 0

یک رژیم تغذیه ای خوب برای شروع بارداری


یک رژیم تغذیه ای خوب برای شروع بارداری

کارشناس ترجمه آقای صادقی / 18 تیر 1396 ساعت 19:09

مادر > پیش از بارداری > تغذیه

برای بهبود عادت های غذایی تان تا زمان شروع بارداری تان صبر نکنید. برای اطمینان از داشتن یک بارداری سالم سعی کنید از همین حالا که قصد بارداری را دارید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. همچنین توجه به رژیم غذایی تان از اهمیت ویژه ی برخوردار است. بهتر است بدانید مواد غذایی که مصرف می کنید رابطه ی مستقیمی با باروری شما و همسرتان دارد. برای این که بارداری خوب و کاملی را تجربه کنید باید برای خودتان یک رژیم بخور نخور جدید و متناسب با شرایط تان آماده کنید. با وبسایت مادری همراه باشید تا با مواردی آشنا شوید که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۱- از مصرف "فست فود" پرهیز کنید.

 اگر به فست‌فود و شیرینی علاقه دارید، بهتر است تجدید نظر کنید. دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل به بهبود سلامت شما کمک کرده و شانس یک بارداری سالم را افزایش می‌دهد.

۲- لبنیات مصرف کنید.

روزانه حداقل چهار وعده محصولات لبنی و غذاهای سرشار از کلسیم بخورید.

۳- از مصرف جیوه اجتناب کنید.

 گوشت کوسه، اره‌ماهی و شاه‌ماهی مصرف نکنید؛ چون گوشت این ماهی‌ها حاوی جیوه زیادی است و به کودک شما آسیب می رسانند.

۴- مصرف چای ، قهوه و شکلات را به حداقل برسانید.

مصرف کافئین را به ۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنید. مراقب دریافت کافئین از طریق مصرف نوشابه، چای و شکلات باشید. کافئین بر جریان خون انتقالی به رحم اثر می‌گذارد و رشد جنین را با مشکل مواجه می‌کند.

۵- مصرف الکل، تنباکو و مواد مخدر را ترک کنید.

 اگر در زندگی روزمره خود از این مواد استفاده می‌کنید، باید بدانید که خطرات زیادی برای شما و جنین به دنبال خواهند داشت. اگر برای ترک کردن مشکل دارید، مشاوره بگیرید.

۶- ویتامین‌های دوران بارداری را فراموش نکنید.

توصیه می‌شود روزانه یک مولتی ‌ویتامین مصرف کنید که حاوی ۴۰۰ میلی‌گرم اسیدفولیک باشد. خوردن غلات صبحانه سرشار از اسید فولیک و سبزیجات، آجیل، حبوبات و مرکبات نیز که به طور طبیعی حاوی اسید فولیک هستند، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

خوردن حداقل یک وعده غذاهای سرشار از ویتامین C، ویتامین A نیز در روز توصیه می‌شود. اما از مصرف بیش از حد ویتامین A اجتناب کنید، چون ممکن است به نقایص مادرزادی منجر شود.

مادر > پیش از بارداری > تغذیه
1396/04/18
کارشناس ترجمه آقای صادقی
کارشناس مامایی خانم سعیدی
S s s s s s 0
o j k q

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
متن نظر
کد امنیتی