آیا مصرف انار در دوره ی بارداری بی خطر است؟
02 مرداد 1396 ساعت 02:12
0 نظرات

در طول بارداری شما به 300 کالری اضافه به صورت روزانه در سه ماهه ی دوم و سوم بارداری تان نیاز دارید. با این وجود، بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر را هم نمی توانید نادیده بگیرید؛ و بهتر است این کالری های اضافی را به جای مکمل ها از غذاهای مغذی دریافت کنید. انارها با آن مرواریدهای قرمز آبدارشان نه تنها خوشمزه هستند، بلکه بسیاری از مواد مغذی دیگر را نیز فراهم می کند.

  • مواد مغذی مهم در بارداری

مواد مغذی که به طور خاص از اهمیت ویژه ای در دوره ی بارداری برخوردارند شامل کلسیم، فولات، ویتامین دی، آهن و پروتئین می شود. یک انار تازه ی نسبتا بزرگ که دانه شده است حاوی حدود 72 کالری است که این مقدار کالری 9 میلی گرم از 1000 میلی گرم کلسیم که به صورت روزانه نیاز دارید را فراهم می کند، 33 میکروگرم از 800 میکروگرم فولاتی که روزانه نیاز دارید را فراهم می کند، 26 میلی گرم از 27 میلی گرم آهنی که به صورت روزانه نیاز دارید را فراهم می کند و 1.45 گرم از 71 گرم پروتئینی که روزانه نیاز دارید را فراهم می کند. همچنین این مقدار انار حاوی 8.9 میلی گرم ویتامین سی است که به شما کمک می کند آهنی که مصرف کرده اید را جذب کنید.

  • توصیه هایی برای مصرف میوه

مقدار میوه و سبزیجات توصیه شده در دوران بارداری با توجه به قد و وزن شما می تواند متفاوت باشد. با این وجود، توصیه می شود سه وعده میوه مصرف کنید که این مقدار حدود یک و نیم تا دو کیلو میوه و سبزیجات می شود. خوردن انار به عنوان بخشی از میوه های توصیه شده در روز به شما کمک می کند به رژیم غذایی تان تنوع دهید.

  • مزایای سلامتی بالقوه

نوشیدن آب انار در طول بارداری ممکن است مفید باشد. مطالعه ای که در ماه می 2012 در مجله آمریکایی فیزیولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شد به این نتیجه رسید که نوشیدن آب انار در طول بارداری ممکن است خطر آسیب به جفت را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار از آسیب به سلول های جفت توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. همچنین بر اساس یک مطالعه ای که در " تحقیقات اطفال" در ژوئن 2005 منتشر شد نشان داد که آب انار می تواند خطر آسیب به مغز نوزاد را نیز کاهش دهد. علاوه براین، سطح بالای آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل که در آب انار وجود دارد، نوعی آسیب مغزی را که بخاطر کمبود اکسیژن در طول زایمان برخی اوقات رخ می دهد را به حداقل می رساند.

  • ملاحظات

اگرچه مصرف میوه ی انار و آب آن ممکن است در طول بارداری مفید باشد، از مصرف عصاره انار در طول بارداری خودداری کنید چرا که ممکن است حاوی پوست انار باشد که باعث بروز انقباضات شدید رحمی شده و زایمان زودرس را به دنبال دارد. از آنجاییکه آب انار می تواند سرشار از کالری باشد، بنابراین در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. همچنین مصرف همزمان آن ممکن است با داروهای خاصی مثل مهارکننده های ACE، رقیق کننده های خون، داروهای فشار خون و استاتین ها تداخل پیدا کند.

 

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش