تغذیه و مکمل ها
27 فروردین 1396 ساعت 17:42
0 نظرات

اگر چه داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم (مقدار زیادی میوه و سبزیجات، وعده های غذایی پروتئین بسته بندی شده و شیرینی های سریع!) به شما برای دریافت تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در دوران بارداری کمک خواهد کرد، مواردی وجود دارد که به عنوان یک مکمل برای مادران باردار توصیه می شود.

  • اسید فولیک

اگر برای بارداری برنامه ریزی می کنید و در تلاش هستید تا باردار شوید، باید از هم اکنون مصرف اسید فولیک را شروع کنید، و همچنان  آن را تا هفته دوازدهم  بارداری خود ادامه دهید. اسید فولیک می تواند مزیت بزرگی برای نوزاد شما داشته باشد زیرا می تواند به پیشگیری از نقائص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا کمک کند. اگر به تازگی متوجه شده اید که باردار هستید، برای شروع مصرف آن خیلی دیر نیست. همچنین می توانید به غذاهایی  فکر کنید که غنی از فولات (و همچنین  مصرف مکمل) می باشد.  این موارد عبارتند از برنج قهوه ای و سبزیی های برگ سبز، و همچنین برخی از غلات غنی شده.

  • ویتامین D

ویتامین D واقعا در دوران بارداری و شیر دهی بسیار اهمیت دارد، زیرا  کلسیم و فسفات بدن را تنظیم کرده و به تقویت دندان ها و استخوان ها می پردازد. سیستم مراقبت های بهداشتی(NHS) در حال حاضر به همه ی زنان باردار و شیر ده مصرف  10 میکروگرم ویتامین D در روز را توصیه می کند. ویتامین D همچنین در ماهی های چرب، تخم مرغ و گوشت یافت می شود،  بنابراین مطمئن شوید رژیم غذایی شما سرشار از آن مواد غذایی است و مصرف یک مکمل به شما حداکثر حفاظت را ارائه  می دهد.

  • آهن

ماما یا پزشک شما ممکن است قرص آهن را در صورت علائم کم خونی درآزمایش شما تجویز کند- یک رژیم غذایی غنی از آهن می تواند به جلوگیری از این کمک کند. سبزی های برگ سبز یک منبع  سرشار از آهن است، همانند میوه ها و آجیل خشک شده .

ماما یا پزشک شما می تواند به شما توصیه های ویژه در هر مکمل یا ویتامین های مورد نیاز در طول دوران بارداری را دهد.همچنین می توان با آنها در مورد مزایا و مضرات مصرف بیش از حد هر یک از  مولتی ویتامین ها به خصوص طراحی شده برای زنان باردار صحبت کنید.

 

منبع: www.bounty.com

 

 

 

 

مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش