شما الان اینجا هستید: خانه / مجله/ فواید مصرف گل کلم برای زنان باردار
h 1401
i 0
S 0

فواید مصرف گل کلم برای زنان باردار


فواید مصرف گل کلم برای زنان باردار

کارشناس ترجمه آقای صادقی / 04 مرداد 1396 ساعت 02:10

مادر > دوره بارداری > تغذیه

مواد مغذی که شما از طریق مواد غذایی سالم دریافت می کنید رشد و نمو نوزاد به دنیا نیامده ی تان را تضمین می کند. سبزیجات تازه یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که توصیه می شود در در رژیم غذایی دوران بارداری تان جای دهید. گل کلم به طور خاص بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی که شما و نوزادتان در طول بارداری به آنها نیاز دارید را فراهم می کند.

  • ویتامین C

شما به 80 تا 85 میلی گرم ویتامین C به صورت روزانه در دوران بارداری تان نیاز دارید. 16 قاشق غذا خوری گل کلم حاوی 51.6 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی تان شده و به جذب آهن توسط بدن تان نیز کمک می کند؛ آهن مواد مغذی است که از بروز آنمی، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین برای حفاظت بافت های نوزاد در حال رشدتان از آسیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

  • فولات

گل کلم یک منبع مغذی فولات است که در طول بارداری تان روزانه به 600میکروگرم از آن نیاز دارید. فولات، تشکیل و عملکرد سالم جفت را که مسئول تغذیه نوزادتان هست تقویت و حمایت می کند. همچنین این ویتامین B مهم ممکن است خطر نقایص لوله ی عصبی مثل اسپینا بیفیدا را کاهش دهد. فولات به طور خاص در طول اولین هفته های بارداری مهم هست زیرا زمانی است که لوله ی عصبی نوزادتان در حال تشکیل است. 16 قاشق غذاخوری گل کلم حاوی 61 میکروگرم فولات است.

  • مواد مغذی اضافی

کلسیم به تشکیل استخوان ها و دندان های کودکتان کمک کرده و به عملکرد صحیح عضلات و اعصاب نیز کمک می کند. شما روزانه به 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارید؛ و 16 قاشق غذا خوری گل کلم 24 میلی گرم کلسیم را تأمین می کند. همچنین این مقدار گل کلم حاوی مقدار کمی نیاسین نیز هست که به تشکیل پوست، اعصاب و سیستم گوارشی کودکتان کمک می کند. علاوه براین، 2.1 گرم فیبر موجود در یک وعده گل کلم می تواند از یبوست که یک مشکل شایع بارداری هست جلوگیری کند. و در نهایت جالب است بدانید که یک وعده گل کلم مقدار کمی از پروتئین، آهن و روی را نیز تأمین می کند.

  • توصیه ها

مقدار گل کلم خرده شده را با سالاد به عنوان یک میان وعده میل کنید. همچنین می توانید گل کلم خرده شده را به سالاد سبز اضافه کنید یا می توانید بعد از بخار پز کردن آن پنیر کم چرب به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. می توانید گل کلم پوره را به همراه ادویه های لازم و سالم جایگزین سیب زمینی پخته کنید. در نهایت می توانید گل کلم خرد شده را به یک کاسه سوپ سبزیجات یا خورش اضافه کنید تا ارزش تغذیه ای وعده ی غذایی تان را افزایش دهید.

 

مواد مغذی که شما از طریق مواد غذایی سالم دریافت می کنید رشد و نمو نوزاد به دنیا نیامده ی تان را تضمین می کند. سبزیجات تازه یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که توصیه می شود در در رژیم غذایی دوران بارداری تان جای دهید. گل کلم به طور خاص بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی که شما و نوزادتان در طول بارداری به آنها نیاز دارید را فراهم می کند.

  • ویتامین C

شما به 80 تا 85 میلی گرم ویتامین C به صورت روزانه در دوران بارداری تان نیاز دارید. 16 قاشق غذا خوری گل کلم حاوی 51.6 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی تان شده و به جذب آهن توسط بدن تان نیز کمک می کند؛ آهن مواد مغذی است که از بروز آنمی، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین برای حفاظت بافت های نوزاد در حال رشدتان از آسیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

  • فولات

گل کلم یک منبع مغذی فولات است که در طول بارداری تان روزانه به 600میکروگرم از آن نیاز دارید. فولات، تشکیل و عملکرد سالم جفت را که مسئول تغذیه نوزادتان هست تقویت و حمایت می کند. همچنین این ویتامین B مهم ممکن است خطر نقایص لوله ی عصبی مثل اسپینا بیفیدا را کاهش دهد. فولات به طور خاص در طول اولین هفته های بارداری مهم هست زیرا زمانی است که لوله ی عصبی نوزادتان در حال تشکیل است. 16 قاشق غذاخوری گل کلم حاوی 61 میکروگرم فولات است.

  • مواد مغذی اضافی

کلسیم به تشکیل استخوان ها و دندان های کودکتان کمک کرده و به عملکرد صحیح عضلات و اعصاب نیز کمک می کند. شما روزانه به 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارید؛ و 16 قاشق غذا خوری گل کلم 24 میلی گرم کلسیم را تأمین می کند. همچنین این مقدار گل کلم حاوی مقدار کمی نیاسین نیز هست که به تشکیل پوست، اعصاب و سیستم گوارشی کودکتان کمک می کند. علاوه براین، 2.1 گرم فیبر موجود در یک وعده گل کلم می تواند از یبوست که یک مشکل شایع بارداری هست جلوگیری کند. و در نهایت جالب است بدانید که یک وعده گل کلم مقدار کمی از پروتئین، آهن و روی را نیز تأمین می کند.

  • توصیه ها

مقدار گل کلم خرده شده را با سالاد به عنوان یک میان وعده میل کنید. همچنین می توانید گل کلم خرده شده را به سالاد سبز اضافه کنید یا می توانید بعد از بخار پز کردن آن پنیر کم چرب به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. می توانید گل کلم پوره را به همراه ادویه های لازم و سالم جایگزین سیب زمینی پخته کنید. در نهایت می توانید گل کلم خرد شده را به یک کاسه سوپ سبزیجات یا خورش اضافه کنید تا ارزش تغذیه ای وعده ی غذایی تان را افزایش دهید.

 

مادر > دوره بارداری > تغذیه
1396/05/04
کارشناس ترجمه آقای صادقی
healthyeating.sfgate.com
S s s s s s 0
o j k q

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
متن نظر
کد امنیتی