با ریزش مو چی کار کنم؟
16 آذر 1396 ساعت 18:00
0 نظرات

شادابی موها و تقویت آن ها، مدتهاست که یکی از موضوعات جذاب بین خانم هاست. این موضوع در بعد از زایمان، که ممکن است دچار درجاتی از ریزش مو شوید، اهمیت ویژه ای می یابد. آیا ریزش موها بعد از زایمان طبیعی است؟ متخصصین در این زمینه چه می گویند؟

  • آیا ریزش موها بعد از زایمان امری طبیعی است؟

متخصصین پوست و مو وزیبایی معتقدند ریزش موها بعد از زایمان امری طبیعی است. معمولا پس از 6-3 ماه از شروع این ریزش، موها مجددا به حالت نرمال خود برگشته و مجددا رشد می کنند. آن ها معتقدند ریزش موها بعد از زایمان که در اصطلاح پزشکی به آن تلوژن اووفویوم نیز می گویند، بدنبال یک واقعه استرس زا مانند جراحی، تب شدید، زایمان بستری شدن، بیماری های تیرویید، تصادف، رژیم های غذایی یا استرس بزرگ روحی عاطفی  رخ می دهد. در این حالت، رشد بخش عظیمی از موها بطور همزمان و موقت متوقف شده و موها وارد فاز استراحت می شوند و پس از 3-2 ماه از آن واقعه استرس زا، موها شروع به ریزش می کنند که معمولا این ریزش منتشر بوده ولی منجر به طاسی کامل نمی شود. ریزش موی سر از 120 عدد تا بیش از 400 عدد در روز متغیر است.

  • برای جلوگیری از ریزش موها چه کنیم؟

در درمان ریزش موی بعد از زایمان مصرف فرآورده های مولتی ویتامینی حاوی روی، منیزیم، آهن و هم چنین سلنیوم و ویتامین های گروه ب، در جلوگیری از ریزش موها تاثیر زیادی دارند.

  • ویتامین B‌ برای رشد مو‌ها بسیار مفید است و تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین است. استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین نیز می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند.

 

  • همچنین با ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون می‌توان ماسک خوبی را برای مو‌ها درست کرد. این ماسک را می‌توان به مدت ۳۰ دقیقه روی مو‌ها گذاشت.
  • اسفناج نیز حاوی آهن بسیار است که می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند. در واقع آهن به رسیدن اکسیژن کافی به بافت‌های بدن کمک می‌کند. برای کسب آهن، می‌توانید در سالاد و وعده‌های غذایی روزانه‌تان اسفناج را بگنجانید.

 

  • فلفل‌های رنگی مثل فلفل زرد، قرمز و سبز نیز منبع سرشاری از ویتامین C هستند که برای سلامت مو بسیار مفید است. کمبود ویتامین Cمنجر به خشکی بدن، ریختن مو و ضعیف شدن ریشه‌های آن می‌شود.

  • سیب زمینی شیرین هم حاوی ویتامین A و بتاکاروتن است و به همین خاطر برای رشد مو‌ها مفید است. هویج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه و کدوتنبل نیز موادغذایی خوبی برای حفظ سلامت مو‌ها هستند.
مطالب مرتبط
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به گروه مادری می باشد. 1395

متن ارسال شده به این بخش