شما الان اینجا هستید: خانه / پرسمان/ برای دختردار شدن چی بخوریم و چی نخوریم؟
h 1421
i 0
S 0
برای دختردار شدن چی بخوریم و چی نخوریم؟

مادر > پیش از بارداری > تغذیه

برای دختردار شدن چی بخوریم و چی نخوریم؟

26 فروردین 1396 ساعت 10:39

کارشناس ترجمه آقای صادقی

پاسخ کامل

رژیم غذایی مربوط به دختردار شدن را باید حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری  یعنی حداقل 2 ماه قبل از اقدام به بارداری شروع کنید و رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص می شود، ادامه داشته باشد.

 ابتدا باید مطمئن شویم که ممنوعیتی برای اجرای رژیم نداشته باشید. مثلاً رعایت رژیم غذایی برای دختردار شدن در موارد: اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون، نارسایی‌های کلیوی ممنوع است.

برای دختردار شدن باید از مواد غذایی حاوی کلسیم بالا استفاده کرد و مصرف پتاسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:

مصرف لبنیات را افزایش دهید.

از میوه‌های دارای مزاج سرد و تر از جمله مرکبات، انار، آلو، هندوانه، آلبالو، گیلاس و زردآلو بیشتر استفاده کنید و مصرف میوه‌های گرم‌مزاج مانند خرما، انجیر، انگور و انبه را کاهش دهید.

میزان مصرف سبزیجات از جمله کاهو، خیار، گوجه، گشنیز و کدو را افزایش داده و از مصرف انواع کلم، سیر، پیاز، کرفس، زنجبیل، فلفل، سیاهدانه، ترب، انواع کلم و کنگر بپرهیزید.

گوشت مرغ و ماهی را به صورت آبپز استفاده کنید و مصرف گوشت گوسفند، میگو و گوشت شترمرغ را به حداقل برسانید.

استفاده از سماق، لیموترش و نارنج هنگام مصرف گوشت‌ها سبب تعدیل مزاج گرم می‌شود.

از مصرف مغزهای آجیلی بپرهیزید ولی می‌توانید از تخمه کدو استفاده کنید.

مادر > پیش از بارداری > تغذیه
1396/01/26
کارشناس ترجمه آقای صادقی
S s s s s s 0
o j k q

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
متن نظر
کد امنیتی